tiistai 31. elokuuta 2010

mitä opin tänään sosiaalisesta mediasta

Noniin.. Tänään katsottiin eka äikän luokassa video ,jossa Anne Rongas puhui ja kertoi sosiaalisesta mediasta. Mitä siitä jäi mieleen? Erityisesti mitä muistan siitä niin oli se ,että siinä puhuttiin jotakin kielikurssista, että sen pystyisi suorittaa netissä. Mikäli nyt ihan oikein  ymmärsin. Se oli myös uutta ,että wikipedian lisäksi on myös muita wiki-juttuja. Yleensä en jaksa kauaa kuunella , jos joutuu kuuntelemaan jotakin vidota missä joku vaan puhuu puhumisesta päästyään. Mutta tämä oli ihan mielenkiintoista. En minä varmaan sitten kauheasti muuta uutta oppinut.
Sen verran vielä, kun Anne kertoi tai mainitsi "second-lifesta"  niin minusta se on aivan tyhmä. Näin kerran tv:stä dokumentin siitä ja siinä oli ihmisiä joilla ei sitten muuta elämää ollutkaan kuin virtuaaliukot. Viettivät koko päivän netissä ja elivät siellä "toista elämää" ,jossa sitten tapasivat ihmisiä, ja saattoivat jopa mennä naimisiinkin siellä, eikä ollut edes välttämättä nähnyt koko ihmistä ennen ,mutta silti oltiin ihan rakastuneita. Ihmiset kertoivat myös siinä, että olivat saaneet elämänsä takaisin siellä.  Ja miten kamalaa se oli jos sitten tulikin joku ero, vaikka ihmiset ei edes ole nähnyt toisiaan..Tuntuisi jotenkin tyhmältä elää vaan jossakin netissä, ilman mitään muuta elämää muuta kuin virtuaaliukot.

Tällaista tänään..(:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti