tiistai 30. marraskuuta 2010

Diigo

Tänään opin käyttämään diigoa. Sellainen paikka ,johon voi lisätä linkkejä. Se on minusta todella hyödyllinen. Koska jos unohtaa osoitteita voi kirjottaa ne tuonne muistiin ja mennä sitten katsomaan missä on käynyt. Voisin käyttää diigoa ihan hyvin jossakin.

tiistai 23. marraskuuta 2010

Mindmeister

Tunti oli iha kiva, ja oli kiva tehdä ajatuskartta tällä tavalla. Opin taas jotain uutta. ((:

tiistai 9. marraskuuta 2010

Miksi työaika menee muuhun kuin itse työn tekemiseen?

Niin, eli pohdinkin tässä kysymystä, miksi työaika menee muuhun kuin itse työn tekemiseen? Itse teen työn yleensä ekana , ja sitten vasta teen jotain muuta. Toki se riippuu tilanteesta. Jos luovuus on loppu ,eikä keksi mitään mitä tekisi, niin aika kulutetaan yleensä facebookissa tai pelaten jotain. Entä minkä takia sitten kun olisi hyvää työaikaa ja työtä voisi tehdä kouluajalla niin sitä ei kumminkaan tule tehtyä? Joskus on vaan sellainen olo ,että ei yksinkertaisesti jaksa, tai ei huvita tehdä / jaksa keskittyä kunnolla ,kun voi "rentoutua" koulupäivän keskellä,  kun pääsee atk luokkaan.  Ja työ tulee ehkä siksi tehtyä paremmin kotona ,kun on tavallaan pakko tehdä se valmiiksi  ja sitten voi itse päättää millon sitä tekee. Mutta kyllä koulussakin pystyy tekemään ihan hyvin , jos vain asennoituu siihen niin ,että nyt aloitan tekemään sitä , niin kyllä sekin onnistuu.