perjantai 25. maaliskuuta 2011

25.3

Japanin tsunamista on nyt  kaksi viikkoa.  Pyöriäinen oli joutunut tsunamin uhriksi. Se oli paiskaantunut riisipeltoon kahden kilometrin päähän ishinmonakissa olevasta merenrannasta.  Joku huolestunut asukas hälytti eläinsuojeluaktivistit hätiin. Pyöriäinen yritti ensiksi pakoon pelastajiltaan, mutta Ryo Taira kahlasi kumisaappaillaan vetisellä pellolla ja sai kaapattua pyöriäisen syliinsä. Kuljetusta varten oli viritelty paarit futonpatjasta ja auton osista.
Miksi kirjoitin tästä? Koska kaikenlaiset eläimet ovat aina olleet lähellä sydäntäni ja puolustan eläintenoikeuksia ja on hienoa , että sellaisia ihmisiä on enemmänkin. Esimerkiksi olisi voinut olla joku asukas joka vaan huomaa , että ahaa tuolla  on kärsivä eläin, mutta ei viitsi tehdä asialle mitään. Sellaiset ihmiset ovat niin ärsyttäviä! Eläimet ovat yhtälailla eläviä olentoja , joten miksi niitä pitäisi jättää auttamatta? Onneksi pyöriäinen saatiin takaisin mereen, tehokkaiden eläinaktivistien - ja tarkkaavaisen asukkaan avulla. =")

Tässä on linkki juttuun mistä tämän luin: http://www.iltalehti.fi/japani/2011032413429251_ji.shtml

perjantai 11. maaliskuuta 2011

11.3

Tänään lueskelin enimmäkseen runoja netistä, kun pitäisi vielä valita se yksi runo sitä työtä varten. Olen löytänyt hyvän sivun, missä on paljon tosi kivoja. Huomasin itseasiassa, että niitä on aika kiva lukea ja ne laittavat ajattelemaan. Ja jotkut runot tuntuu osuvan kuin omalle kohdalle. On tosi hankala valita sieltä joku, koska niitä on paljon ja ne ovat hyviä.  :) Juttelin myös facebookissa yhden ystäväni kanssa joka asuu vanhalla paikkakunnalla. Diigo on mielestäni ehdottamasti hyödyllisin työväline minkä olen oppinut näillä tunneilla. Käytän sitä usein ja ilman sitä en löytäisi niitä runoja enään, tai jonkun hyvän suklaakakun ohjetta ;P