tiistai 28. syyskuuta 2010
Twitter ja quaiku
Yritin kirjautua twitteriin...Mutta se ei onnistunut. Opiskelu ei sujunut siellä ollenkaan ,koska se ei suostu kirjautumaan. Kokeilin quaikua ja sekään ei onnistunut.. Näistä kyllä voisi olla jotakin apua opisekelussa , mutta en tiedä mitä. Twitter ja quaiku ovat microblaggaus palveluita.
tiistai 14. syyskuuta 2010
muistiinpanoja
Muistiinpanojen tekeminen oli ihan hyvä juttu. Itselle jäi ehkäpä paremmin mieleen , kun sai kirjottaa samalla, mutta toisaalta ,kun oikein keskittyy kirjoittamaan niin voi olla ,että jotakin tietoa menee ohi. Itsellä ainakin joskus käy niin. Jos miettii kumpi on parempi tapa oppia ,niin ehkäpä se , että kirjottaa muistiinpanoja ja kuuntelee. Olo voi tulla tylsäksi jos joutuu kuuntelemaan samaa lätinää todella kauan. Eikä enää sitten edes jaksa kerskittyä ja loput tiedoista menee ohi.
Blogia voisi käyttää opiskelussa esimerkiksi kirjottamalla muistiin jotakin, tai kirjottaa jostakin aiheesta tänne. Aineet missä voisi käyttää ovat atk ja äidinkieli. Tai voithan periaatteessa kirjottaa enkun sanoja blogiisi kotona ,jos mieli tekee. Tukarit voisivat hyödyntää blogeja esimerkiksi siten ,että voisivat suunnitella siellä jotakin. Vain yhden tarvitsisi kirjottaa ja loput voisivat kommentoida asiaa. Eikä sillon mene oppitunteja kokousten pitämiseen.
Moodleessa voisi olla hyvä se ,että siellä pystyy tekemään tehtäviä ja opiskelemaan. blogissa taas ei. Mutta: blogissa voi kirjottaa ja olla luova. Voi itse suunnitella mitä tekee ja ajatella. Sitä taas ei moodlessa pysty tekemään.
Blogia voisi käyttää opiskelussa esimerkiksi kirjottamalla muistiin jotakin, tai kirjottaa jostakin aiheesta tänne. Aineet missä voisi käyttää ovat atk ja äidinkieli. Tai voithan periaatteessa kirjottaa enkun sanoja blogiisi kotona ,jos mieli tekee. Tukarit voisivat hyödyntää blogeja esimerkiksi siten ,että voisivat suunnitella siellä jotakin. Vain yhden tarvitsisi kirjottaa ja loput voisivat kommentoida asiaa. Eikä sillon mene oppitunteja kokousten pitämiseen.
Moodleessa voisi olla hyvä se ,että siellä pystyy tekemään tehtäviä ja opiskelemaan. blogissa taas ei. Mutta: blogissa voi kirjottaa ja olla luova. Voi itse suunnitella mitä tekee ja ajatella. Sitä taas ei moodlessa pysty tekemään.
tiistai 7. syyskuuta 2010
Minusta tämä seuraava kuva minkä nyt linkitin tähän, kuvaa minua aika hyvin.
Kuvassa on kissa joka on valkoinen ja sillä on siniset silmät. Valkoinen on rauhallinen väri ,joka kuvastaa minua itseäni järkevänä netin käyttäjänä. siniset silmät tuovat siihen myös sen viisaan ja järkevän ilmeen.
Katsoin tekijänoikeudet ja sen sai julkaista. Kuvaa sai myös muokata ,mutta vanhat tekijänoikeudet pitää säilyttää.
http://www.flickr.com/photos/marianneperdomo/429439597/
Kuvassa on kissa joka on valkoinen ja sillä on siniset silmät. Valkoinen on rauhallinen väri ,joka kuvastaa minua itseäni järkevänä netin käyttäjänä. siniset silmät tuovat siihen myös sen viisaan ja järkevän ilmeen.
Katsoin tekijänoikeudet ja sen sai julkaista. Kuvaa sai myös muokata ,mutta vanhat tekijänoikeudet pitää säilyttää.
http://www.flickr.com/photos/marianneperdomo/429439597/
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)