tiistai 12. lokakuuta 2010

Suunnittelua..

Ihan ekaksi mitä tuli mieleen mikä voisi olla ideana digitarinassa , voisi olla se ,että mitä eri ammatteja on ja mitkä  ovat tyypillisimmät tet paikat. Sitten voisi kertoa myös jotakin omasta tet paikasta. Itse menen tettiin päiväkotiin. Voisi myös kertoa , millaista tet paikassa oli ja mikä työssä on olennaista. Siihen voisi valita myös ,vaikka kolme yleisintä ammattia mihin nuoria menee tettiin ja kertoa niistä jotakin. Sekä jotain myös siitä millainen tetti on omasta mielestä. Onko se hyvä vai huono asia ja mikä siitä tekee kivaa tai tylsää. Vielä ei mitään kauhean ihmeellisiä ideoita ole tullut mieleen.

tiistai 5. lokakuuta 2010

Digitarinoita

Digitarinaa on alunperin käytetty omien tarinoiden kertomiseen. Nykyään digitarinoita käytetään muutenkin hyödyksi. Esimerkiksi sosiaalityössä ja kirjastoissa. Googletin digitarinoita ja löysin sellaisen sivun missä oli linkkejä jonkun tekemiin asiateksteihin ja asia teksteissä  oli osoitteita nettisivuille, jossa oli jonkun tekemä digitarina. Yksi oli englanninkielinen ja siinä kerrottiin omasta perheestään ja kulttuurista. Siihen oli laitettu valokuvia ja omia piirustuksia ja siihen oli tekstit. Se voisi olla esimerkiksi yksi aihe. Kertoa omasta perheestään, tehdä joku esitelmä vaikkapa jostakin matkakohteesta tai omasta harrastuksestaan.